De Tipi Tent

Gepubliceerd op 24 juni 2026 om 15:00

De tipi-tent 

Soms gebeuren er van die dingen waarvan je voelt:

Ja, dit is precies waarom ik doe wat ik doe.

Een tijdje geleden gaf ik samen met Demelza een workshop. Eén van de vrouwen die aanwezig was, kende ik eigenlijk al heel lang. Niet echt goed, meer van een vriendelijk "hoi" en "doei".

Na die workshop kreeg ik een berichtje van haar.

Ze vertelde dat er van alles was losgekomen tijdens de avond en dat ze daar nog steeds verschillende effecten van voelde.

Ze had een bijzonder verzoek.

Of ik naar haar toe wilde komen voor een mini-workshop.

Niet alleen voor haarzelf, maar ook voor haar tweelingzus en een vriendin die voor hen voelt als een zus.

Het was een verassing voor haar vriendin.

Het idee?

Eugie, neem je kaarten mee, en we willen graag onze Gids ontmoeten!

Natuurlijk zei ik meteen ja.

Dus daar ging ik....

Kaarten in de tas.

De meditatie meegenomen die hiervoor bedoeld was .

(alhoewel ik altijd intuïtief werk )

Spullen ingepakt.

Op weg naar een bijzondere middag.

Toen ik aankwam, werd ik warm ontvangen.

Knuffels.

Lieve woorden.

En meteen voelde ik de fijne energie die daar aanwezig was.

Wel kreeg ik eerst nog een kleine waarschuwing.

"Pas een beetje op voor de hond."

Nou... daar begon de spanning bij mij al een klein beetje. 

haha de Hond was best groot, maar zag er heel lief uit.. maar toch.. een waarschuwing , dan houd ik toch maar even gepaste afstand.

Dus terwijl ik met haar meeliep, keek ik stiekem ook steeds even waar de hond was.

Je weet maar nooit. 

Gelukkig ging het allemaal goed en konden we heerlijk aan onze middag beginnen.

En daar in de verte op het veld, daar stond hij..

De tipi-tent.

De avond ervoor had ze hem speciaal opgezet omdat het zulk mooi weer was.

("Een hittegolf in Nederland" je snapt hem al, bijna iedereen heeft een bijna dood ervaring)

En wat was het een prachtige plek.

Midden in de natuur.

Rust.

Ruimte.

Een plek waar je vanzelf al ontspant.

Binnen lagen kleedjes en kussens.

Er stonden klankschalen klaar.

Alles was met zoveel liefde ingericht.

Ik dacht alleen maar:

Wat een fantastische plek om samen te komen.

 

Toen we later in de tipi-tent zaten, merkte ik dat het baasje van de hond toch een beetje onrustig bleef.

Ze hield hem goed in de gaten.

Op een gegeven moment zei ik:

"Komt goed, wacht maar even."

Ik stemde me even af op zijn energie, en met een kortte thetha healing zei ik tegen de hond, ik kom van uit liefde, ik kom helpen

En eigenlijk voelde ik meteen dat het goed zat.

Het mooie hiervan..

de hond heeft de hele sessie in mijn buurt gelegen.

Niet in de tipi-tent zelf, maar wel vlak daarnaast.

Alsof hij erbij wilde zijn.

Alsof hij mee wilde waken over alles wat daar gebeurde.

En eerlijk...

Dat was weer één van die mooie dingen, het gebeurd gewoon. 🐕

 Ik pakte de Tarot en de orakel kaarten erbij.

Ik begon bij één van de tweelingzussen.

Zoals altijd vertelden de kaarten precies wat er op dat moment speelde.

Dat blijft bijzonder.

Ze laten zien waar iemand staat.

Wat aandacht vraagt.

Wat gevoeld wil worden.

En ook wat geheeld mag worden.

Bij alle drie de vrouwen kwamen er prachtige inzichten naar boven.

Er werd gelachen.

Maar er vloeiden ook tranen.

En dat mag.

Want juist daar gebeurt vaak iets moois.

Het delen van verhalen.

Het herkennen van elkaars pijn.

Het voelen dat je niet alleen bent.

Dat raakt mij iedere keer opnieuw.

"En weet je? Terwijl ik dit schrijf, word ik weer emotioneel.

Deze kaartleggingen waren niet oppervlakkig.

Ze kwamen binnen.

Ze raakten precies de juiste plekken.

Na afloop hebben we even pauze genomen.

Wat gedronken.

Even naar het toilet.

Ook dat hoort bij het loslaten hahaha

Daarna gingen we terug de tipi-tent in voor een meditatie.

Via een bodyscan maakten we de reis naar binnen.

Naar de rust, Naar de stilte.

Naar de plek waar je jouw gidsen, engelen of andere liefdevolle energieën kunt ontmoeten.

Dit keer gingen we naar de 8e chakra

Iedereen beleefde dat op haar eigen manier.

Iedereen zag, voelde of ervaarde iets anders.

En juist dat maakte het zo bijzonder.

Na afloop hoorde ik wat het met hen had gedaan.

Wat ze hadden gezien en gevoeld.

Welke inzichten er waren gekomen.

En vooral hoeveel rust het had gebracht.

Soms is het niet makkelijk om mee te komen, zeker wanneer je leven even op zijn kop staat. Maar even liggen, ontspannen en proberen je hoofd leeg te maken, is al een vorm van heling op zich."

De volgende dag stuurde ik één van de zussen een berichtje.

Gewoon even om te vragen hoe het met haar ging.

Ik kreeg een prachtige reactie terug.

En toen gebeurde er iets wat ik totaal niet had zien aankomen.

Ze vertelde dat ze zelf ooit een retreat had bezocht.

En dat ze ervan droomde om iets soortgelijks te organiseren bij haar thuis.

Met vrouwen die allemaal hun eigen talenten en passies hebben.

Denk aan massages.

Handlezen.

Ayurvedisch koken.

Reiki.

En nog veel meer.

Toen stelde ze mij een vraag.

"Zou jij daar onderdeel van willen zijn?"

Wat een bijzonder compliment.

ik kon niet blijer worden dan dat ik al was die middag!!!

Wat begon bij een workshop, groeide uit tot een middag in een tipi-tent.

En misschien zelfs tot iets veel groters.

Ik voelde me ontzettend dankbaar.

Dankbaar voor het vertrouwen.

Voor de verbinding.

Voor de liefde.

En terwijl ik dit schrijf, voel ik opnieuw hoe geraakt ik eigenlijk ben.

Want dit...

Dit is waarom ik doe wat ik doe.

En dat is meer dan goud waard. ❤️

Liefs,

Eugie
Healing Source 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.